Pages

Tuesday, February 22, 2011

tIADA ayat yang khusus untuk apa yang aku post ni....
Aku rs fed up dengan sesetgh manusia kt sekeliling aku ni.....
kdg2 rs mrk ni menjengkelkn sgt.......
1)kata rindu...tp layan kita pn x nk...sama2 on9 tp bertegur sapa pn x.....ape ke jadah ungkap rindu..???ingat aku ni sampah yg boleh di buang ke sana sni ke....koyak rabak perasaan aku pn ko xtau....ape jenis kwn kata rindu tp cuma ayt manis d mulut je...???
2) kata sayang.......apa ko fikir aku akn percaya dgn mudah ka bila org ucap sayang kt aku...??mcm la aku bodo sgt kn....kalo aku jual murah dh berlambak sna sni dh gerek aku....aku rs aku xkn terima ko sbb x layak dgn syarat2 aku...kalo aku kata cukup kwn sj..cukup la...jgn nk mengenjen dgn aku nlg..ni ssh btl nk dgr cakap aku.....paraiiii jak...
3)kata benci.......dh ko benci dgn aku....apesal lgi ko nk gago dgn hidup aku...???nk tinggalkn aku,g jela.....x perlu nk terkial2 srh aku add blk la...sms blk la.....nnt pndai cri blk...ape fikir aku nk ni ank patung ka....xda feel...??jantung yg ko bole tikam dgn pisau berjuta kali pn xkn terkoyak,maintain mcm tu..???aku sayang kn ko tp ko permain kn aku....
4)kata diri baik maka beromance.....ni lgi satu...jgn pernah mengata bila diri ko sndiri lgi teruk dri org tu.....sedar ckit ba...kita manusia yg x sempurna....kenapa x prnh fhm kalo kita juga ada kekurangan.......biar diri jahat asl kita jgn menambahkn kejahtan itu dengan kita lgi mengata org...?? bukannya kita nk pinggirkn org yg berbuat jahat ni krn kita juga jaht....tp kadang2 org tu sendiri yang meminggirkn diri..apa hak kita sebagai org biasa untuk mengagokn diri dengan hal org lain...makin d kata penyibuk adalah.....jadi perasaan masing2 harus tahu itu harus ada....bila kita perlu berbuka suara,bila kita perlu mendiam kn kiri,bila kita perlu turu bersama,itu kita harus faham...
5)Aku paling pantang sekali bila seorg anak memijak kepala parents dia......sungguh aku  x suka dengan org yg mcm tu.....bagai tiada perasaan perikemanusian bila aku terdengar or melihat seorang ank itu lebih mementingkn diri dia dari ibu bapa yg bersusah payah bekerja....tiada duit yang jatuh ke tangan dengan sendiri nya..melainkn ibubapa ko yg bekerja bagi duit kt ko....
andai kata ko pny wang sendri,jgn la pla ko lpa kn hidup derita ibubapa ko d rmh....Tulah jadi nya bila kepala parents ko sendri ko pijak....di luar nmpk kebahgian tp tiada yg tahu yang durian busuk rupanya di dalam....

No comments:

Post a Comment